17 januar 2007

skriblerier in the night...


Hei folkens.. sitter her i sengen, og klokken passerer 2. Burde egentlig ha sovnet forlengst, men sov 5 timer isted, så det lar seg ikke gjøre. Hehe. Våknet av at Martin fra jobben ringte for å høre hva eg gjorde på. Martin e tøff.

Nå nærmer det seg 28.januar. Gleder meg til du kommer hjem Erik=)
Resten av folket->likewise!

Det nærmer seg også en avgjørelse på om jeg skal inn i siviltjenesten eller ikke. 13.februar e dagen jeg skal møte på Dillingøy. Håper på 1års utsettelse.
Forresten! Noen som vet om en artig jobb jeg kan prøve meg på? Tenker kanskje å finne meg en annen jobb frem til jeg skal ut i nordsjøen, om jeg får utsatt tjenesten. Er lei av å grade åk og koksringer.

Spennende tider dette (skulle til å bruke "Egentlig", men du vet ka vi synes om det ordet, JD). Helt frem til i år har jeg hatt skole å forholde meg til. Jeg har ikke kunnet bare slutte på skolen når jeg ble lei. Eller. Jeg kunne jo det, men dagens samfunn krever faktisk at man har en eller form for utdannelse. Nå har ikke jeg mer enn generell studiekompetanse å vise til, men jeg har snart de kursene som trengs for å jobbe offshore. Betrakter meg som 1stk menneske type veldig heldig.
Uansett.
Poenget mitt er at det er en stor overgang fra skolegang til arbeidslivet. Nå kan jeg bestemme helt selv hva jeg vil gjøre. Spennende å se hvor jeg og de rundt meg er om 5 og 10 år. Rart å tenke på at mange av de jeg har hengt med de siste årene, vil jeg miste kontakten med. Man vet jo aldri. Kanskje Jan David får seg en dame fra Nederland og flytter til Den Haag. Kanskje eg flytter til Skottland og løper rundt med kilt.
En ting e ihvertfall sikkert! Livet skal leves!

Tenkt litt på det i det siste. Livet er kort. Siden jeg har vokst opp med kristendommen på nesten alle kanter, har det vært mye fokus på hvordan en skal leve. Hva er rett og hva er galt? Blir kvalm av det nå. Veldig mange mennesker bruker hele livet på å lære om livet , istedenfor å leve det. Utrolig utilfredsstillende måte å leve på. Man ender egentlig bare opp med å føle seg som en slask, fordi en ikke til enhver tid vet hva en skal si, gjøre, tenke og hvordan oppføre seg. Ikke prøv å leve bra. Bare lev=) Hvordan du skal leve ligger i instinktet!
For dere som heller mot på det bibelske livssynet. Har dere tenkt over hvilket tre Adam og Eva ikke skulle spise av? Treet til kunnskap om godt og ondt! Det var når mennesket begynte å bry seg om rett og galt, at det sluttet å leve! "men treet til kunnskap om godt og ondt, må du ikke ete av, for den dag du eter av det, skal du visselig dø."
Ikke kast bort livet. Jeg ofret alt for å være først til egget, så når jeg først lever, skal jeg gjøre mest mulig ut av det!

...
Da er det vel på tide å sove litt..
Imorgen skal jeg til legen og finne ut hvorfor jeg av og til får vondt i lungene når jeg puster. Satser ikke på noen sykemelding denne gangen. Vil bare vite ka d går i, og om eg kan ta noen medisiner som hjelper.

nattens album: Hittil og littil - B Diddy Eidsvåg

6 kommentarer:

Vegard sa...

Endelig kom det en oppdatering på din blogg å..noen smarte tanker du kommer med er tommyboy..lev livet og gjør så godt du kan..gjelder å nyte den tida vi har...snakkes til uka hos ulfemann

Vegard sa...

hvilken dag passer best egentlig..jeg kan ikke på onsdag for da blir søster 16...

Tommy sa...

alle dager funker for meg:-)
eg e en fleksibel type!

Vegard sa...

Skal vi si tirsdag eller torsdag da...

Tommy sa...

vi kan jo si tirsdag.. så har vi torsdagen til gode om tirsdagen blir suksess.. men vi burde vel snakke med ulfisen og..

Vegard sa...

det må vi samt at vi må spørre om jani kan...gidder du å tekste litt å sende meg en mld når du veit hva som passer