10 februar 2007

Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha!


Sitat: H.C. Andersen


Sant det, du Hans Christian! (vist det e d H.C. står for. Hedvig Cornell?)


Eg for min del kan sitte i evigheter og se på Viasat Nature, eller nat. geo. channel (les national geographic channel) og se på gråhvalens ferd til mexico, eller kordan mauren bygger tuen sin. Eller travel channel. Se på de mest utenkelige fine stedene som finnes. Savannene i afrika, rocky mountains, galapagos-øyene, den kinesiske mur, galdhøypiggen! Det gir meg ett eller annet. Får lyst å reise rundt og se dette med mine egne øyne. Genialt nydelig og spennende jord vi lever på! Så ufattelig mye spennende å oppdage. egentlig utrolig at vi klarer å kjede oss!


I begynnelsen av Bibelen står det om når Gud skapte alt sammen. Og han så at det var godt. Og eg tror Gud skapte Adam og Eva (and then meg og deg) rett og slett for å ha noen å henge med. Livet skal være godt! :) Og spennende!


Er seff ikke alle som takler å se på nat. geo. channel heller.. men det er jo ufattelig masse annet fett med denne verden! Er sikker på at alle har ett eller annet som gjør tiden irrelevant, og som gjør at du glemmer alt som suger med livet ditt, just for a moment. Det kan være musikk. Biler. Fotball. Fisking. Tegning. Kødding med vennene dine. Ka som helst! Det e sånne småting som gjør oss levende!


Carpe Diem!

10 kommentarer:

S sa...

Er så enig altså! :D

Du tar et valg for fremtiden akkurat nå, hvordan du vil huske NÅ kommer ann på hvilket valg du tok DA! Grip hvert et øyeblikk, nyt hvert ett øyeblikk! For det er valgene du tar som skaper fortiden og som skaper minnene du har om nået! ;)

Jeg velger å ha det bra NÅ :)

Jan Ingar sa...

Yes! Det er så mye bra her i verden! Dessverre er det så lett å fokusere på det negative. :P

Tommy sa...

yep!
hjelper virkelig ikke å deppe for det som suger! tvert imot..!

heller prøve å gjøre d beste ut av ting og prøve å tenke på det positive..

det har eg nettop lært (sånn rundt omkring idag:P) av å jobbe på en jobb eg egentlig hater.. hadde faktisk en bra dag på jobb i dag! JObbet til og med frivillig overtid for å gjøre ferdig det eg holdt på med:)

Vegard Andersen sa...

Bra post Tommy.
Vi lever i en fet verden. Med så uendelig mange spennende muligheter.

Vegard sa...

Utrolig..nå skjer det igjen..lurer på om vi to har sånne telepatiske evner..ganske lik i tankan vi to..ska vi slåss? Ossen står det til..ny post ligger ute nå...

Unknown sa...

Du taler sannhet!

Anonym sa...

utrolig bra sagt!

Anonym sa...

Der funka det!!! ..Så flink du er Tommyen min! :)

Vegard sa...

Hvor har du blitt av tommy hakke hørt noe fra deg på lenge? Lever du?

Suss og klem

Alexander sa...

mmmhhhmmm. Det e så herlig å høre sånt, Tommy! Where have you been all my life? Selv om livet kan være dritt nokken ganger, så har vi sykt mye å glede oss over.

Og spesielt vi som har Jesus på innsiden. DHÅ vil vise oss mer og mer fete ting hvis vi bare slipper ham til:) Tror rett og slett dette er en åndelig åpenbaring, Tommy...