06 januar 2009

Hei du!

God jul og godt nyttår folkens!
Håper alle hadde en fin tid med familie og venner. Når santen skal sies, så hadde ikke jeg en optimal juletid. Ihvertfall ikke en sånn koslig, tradisjonell en.

Jeg var nemlig sånn ca på den grønne prikken på bildet under, mer nøyaktig, på Oseberg C.
På denne platformlignende saken oppholdt jeg meg fra 18-30 desember, og gikk dermed glipp av alt som hadde med jul å gjøre. Pynting av juletre (eventuelt å se på at de andre pynter juletreet), den alltid hellige Julesokken på julemorgen, tre nøtter til askepott, den koslige familiemiddagen, gaveåpningen, den tradisjonelle "filmtittingistuengodtinnpakketidynerogsoveposer
helttilvisovnermidtifilmen"-natten med søster, kusiner, fetter og Mersad=). Alt dette ble byttet ut med jobbing fra 7 til 7 og en julaften med litt småpyntede karer som jeg hadde kjent i ca 6 dager. Det kan gjerne sies å være litt stusselig. Det var det. Men. Jeg har ingen rett til å klage. Jeg valgte det selv. Og jeg koste meg stort sett hele oppholdet. For de som lurte=)

Jeg fikk en bok av mamsen som jeg så vidt har begynt å lese på. Den heter så mye som "kjærlighetens 5 språk", og ser ut noenlunde slik-------------->
Boken handler så langt (ca 3 kapittel-ish) i bunn og grunn om at forfatteren, en ekteskapsrådgiver og seminarholder, mener at det finnes fem grunnleggende kjærlighetsspråk. Og om folk flest hadde denne kunnskapen, så kunne veldig mange ekteskap vært reddet. Så må jo jeg finne ut hvordan dette skal tolkes. Altså at mamma gir meg, single Tommy, noe som egentlig ser ut til å være en bok for mennesker med småshaky ekteskap.
Ja. Vi får se. Jeg må jo innrømme at jeg synes det er interessant det som har stått så langt. Kanskje jeg klarer å skaffe meg litt preventive kunnskaper, sånn at den dagen jeg skal giftes bort, eller kanskje vi først skal si, få meg dame, så har jeg et lite grunnlag for å ikke screw it up.

Og så til slutt har jeg en gledelig nyhet til de av dere som liker rap, men er dritt lei av å høre dritflinke rappere mase i det uendelige om hvor mye penger de har, hvor mange fine damer de har tilgang til og at de generelt bare er bedre enn alle. Ca like flink som Gud omtrent. For jeg har nemlig snublet over en liten godbit på youtube. Jeg satt og utforsket litt musikk, og tenkte som så at det sikkert har blitt laget noen kule remixer fra det nye Kanye West albumet, i og med at det er ganske nyskapende. En av sangene jeg hørte var "Heartless", hvor en kar, som jeg tenkte var en type Ola Nordmann, evt Johnny American, som skrev litt tekster på hobby. hadde lagt inn et vers nr 2. Jeg synes det var ganske kult i grunn, så jeg sjekket ut siden hans. Der viste det seg at han var en signert kar som hadde gitt ut plate og greier. Shawn Elliot kaller han seg. Skikkelig gangster! hehe. (And he's white!) Jeg sjekket ut litt mer av han, bl.a på youtube, hvor han snakket litt om seg selv. Han viser seg å være en rimelig moralsk fornuftig kar også. Han virker i utgangspunktet ikke som om han er ute etter fame and money. Han og en artistkompis, Lamar Jones, er med i et "boys and girls"-prosjekt, hvor formålet er å hjelpe barn/ungdom som er i fare for å komme på kanten av samfunnet. De lærer dem bl.a opp musikalsk, og jeg så nylig at de skal gi ut en landsdekkende cd i USA der det er kidsene sin musikk som fyller cd'en, og alle inntektene går til videre drift i arbeidet. Tøft? Jeg synes det. Sjekk ut http://www.shawn-elliot.com/ om det fenget. Han har et album der som du kan enten høre fra siden, eller laste ned. Mine anbefalinger: Bittersweet (#1) og Pendulum (#14), og godbiten "no going back" (#17).
(PS: Dette er ikke noe hardcore gangstermusikk med harde beats i swagga like us-stil, og egentlig ganske poppet. Men jeg liker rapstilen hans, som faktisk til tider minner meg litt om jay z, spesielt på "Pendulum". Liker og at han produserer mye selv).

Fis out!

1 kommentar:

S sa...

Hmm... Den boka har jeg lest. Kanskje ikke ei bok som har mest kredibilitet innad i psykologiske forskningsmiljøer - men det er ei knallbra bok!
Jeg for min del hadde god nytte av den, mest fordi jeg følte jeg fikk bedre selvinnsikt, og skjønte hvor mye det krever av en å være i et forhold med et annet menneske. At det ikke handler om å finne den rette - MEN Å VÆRE DEN RETTE!