22 november 2006

Yes.
Kan vel starte litt med å fortelle litt om hva jeg driver md for tiden.

Jeg jobber for tiden på Partner maskinering på straume md broderen min, Atle, som e lagersjef. That makes me lagergutt! hehe. Funker helt greit, selv om jeg innerst inne hater det, fordi jeg ikke får hengt så mye med venner lenger. Dette fikk meg til å tenke på hvilken type jobb jeg vil gjøre karriere ut av. Working nine to five er ikke helt min greie tror jeg! Er ikke mye man rekker å gjøre fra 5 og utover kvelden når man en gang får kone og barn, og skal betale regninger, evt. drive litt småplukk på huset når d trengs, bedrive en eller annen hobbygreie, ha kvalitetstid til både kone, barn og venner, og som mange andre, sove middag. Sikkert meg som er pessimistisk, men jeg får klaus av tanken. Men jeg har funnet løsningen! Fantastisk tilfeldig!

På vei ut fra staddaren etter at Brann, takket være Winters, hadde slått Odd 1-0, traff jeg Even (kompis som bor rett nedi gaten), som jeg endte opp med å kjøre hjem med. Han fortalte meg om et kurs han gikk på, som gav han muligheten til å jobbe offshore (på oljeplatform). Det geniale md å jobbe på platform er at man har 2 uker på og en hel måned fri (det er ikke så verst betalt der heller:)!
Kort fortalt: nå har jeg, Kristian, Atle (broderen) og Benjamin Espeland meldt oss på samme kurs. Eksamen er i mars/april!

Det kjipe med dette er at jeg mister the great Chiletur med Munos-familien, Erik, Eirik og Helena:( Var den som var motivasjonen på de kjipe dagene på jobben. Men kurset koster 32000,- + sikkerhetskurs på 10500,- og går mens jeg skulle vært i chile, så there is no hope. Får se på det som en investering i fremtiden. Tror det er verdt det!


Ellers har jeg kommet godt i gang md lappen (endelig!!), og har bestilt oppkjøring 11.desember. Da står jeg! Esje i tvil=)


Sånn. No vet du det!
I dag har jeg vært litt småsyk, og vært hjemme fra jobben. Tenkte å stikke bort til legen og få sykemelding på ryggen min. Tok litt for tungt løft forrige uke, og kjenner d ennå. Så i dag har jeg vært hos tannlegen og borret. Kjenner fortsatt ikke høyre side av kjeften:P Og så har jeg klippet meg. Type hockey.

In this very moment ligger jeg i sengen og hører på Kings of Convenience og snakker md Steffyen på msn.

Peace out!

13 kommentarer:

Jan Ingar sa...

Vil livet ditt noen gang bli det samme etter du har dratt til nordsjøen?

Tommy sa...

nope.. det kan eg aldri tro..

Tommy sa...

I'll be rich with a lot of time to kill!

:D:D

Jan Ingar sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Sturla sa...

Ikke for å strø mer pessimisme inn i livet ditt, men:
Sikker på at kona blir fornøyd når du er borte to uker om gangen?
Og hvis du får deg fin kone (noe som jeg tror du klarer, for du er jo nesten like kjekk som meg): Hvilken garanti har du for at hun ikke finner på noe tull de to ukene når du ikke har kontroll over henne? Kvinnfolk er noen rare vesener, Tommy.
Bare så du vet det...

Tommy sa...

Har tenkt gjennom det Sturla, og kommet frem til at jeg tror det vil være den beste løsningen. De to ukene blir seff litt ekstra kjipe, men til gjengjeld blir den måneden tilsvarende digg! Jeg er ikke noe vane- or rutinemenneske, så jeg tenner ikke helt på ideen om å jobbe 9-5 hver dag, og bare se frem til jul- og sommerferie:P

Tommy sa...

får satse på å gjøre damen gravid så raskt som mulig, sånn at hun ikke får tid til å dra på sjekkeren de 2 ukene eg e borte:P
hehe

Benja sa...

Ikke dumt tommy.. Jeg for min del har funnet ut av tillitt ikke er en dum ting.. Selv om Sturla sin argumenter er mer ut av at jenter er noen rare vesener.. er helt enig med dette, men tror ikke de er dum.. ;)

Tommy sa...

Jepp.. tillitt til at ungen tar såpass mye tid at hun ikke får tid til å dra på sjekkeren..!

Jan Ingar sa...

Det vi egentlig må være skeptisk til er hva tull TOMMY finner på der ute på oljeplattformen...

Corigo as sa...

go go go Tommy! Du er en skikkelig fin fyr!!

Unknown sa...

Wow. . . Nordsjøen or greier! Skummelt?

Tommy sa...

neeh,, vil heller si det e spennende:)